Wednesday 19 March 2014

Achilleas Poulos: "Don't Forget Me In This Foreign Land"



Who was Achilleas Poulos? An Anatolian Greek who emigrated to the USA. He played the oud and sang in Turkish and Greek (and Armenian?)

Listen to this 78rpm record.

His official website

Why have I come to America

Nedem Geldim Amerika'ya

Don't Forget Me in Foreign Lands*

Facebook Page

Victor discography

On Japanese YouTube

Wikibit

A new discovery!

Don't Forget Me in Foreign Lands (from YouTube*)

ΜΗ ΜΕ ΞΕΧΝΑΣ ΣΤΑ ΞΕΝΑ, 1926, ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΠΟΥΛΟΣ


Να 'ξερα πού ευρίσκεσαι

να 'ξερα πού γυρίζεις


μη με ξεχνάς παρατημένο

ωχ, μη με λησμονήσεις


πώς μπορώ να λησμονήσω

πώς μπορώ να σ' αρνηθώ


ωχ, την πρώτη μου αγάπη

δε λησμονώ ποτέ μου, δεν ξεχνώ


ωχ, την πρώτη μου αγάπη

δε λησμονώ ποτέ μου, δεν ξεχνώ


μέρα και νύχτα σκέφτομαι

μέρα και νύχτα κλαίω


πότε θα ιδούν τα μάτια μου

εσένα που λατρεύω


ω, η τύχη με γνωρίζει

και αν μ' άφησε στην ξένη γη


στην πατρίδα θα γυρίσω

και στην αγκάλη σου τη ζεστή


στην πατρίδα θα γυρίσω

και στην αγκάλη σου τη ζεστή

No comments:

Post a Comment