Monday 27 September 2010

Mandouki Bicycle Tour For All Ages

The very active Mandouki "Adelfotis" Society organised the third annual Bicycle Tour around Mandouki on Sunday 26 September. Congratulations to Nikoletta Kavvadia and Anna Gousi, and all the other organisers, and a big thank you to the police.






Accompanied by at least three police motorbikes, which stopped the traffic to let us ride safely along the main roads, a motley group of all ages completed the 5km course and gathered in Mandouki's square for photographs and repeated airings of  Kostas Makedonas' catchy song "To Podylato Mou".

It would be great if bicycles could take over the streets of Corfu every day! So let's all join in the song (and don't forget to buy the record):

Το ποδήλατο


Παίρνω ένα ποδήλατο και φεύγω για τ' αδύνατο
κρατάω στο χέρι το κλειδί
πιάνω το τιμόνι ο σφυγμός μου δυναμώνει
το έργο κάπου το 'χω ξαναδεί

Ήμουν μικρό παιδάκι με καθαρή καρδιά
είχα τ'ονειρό μου, το ποδήλατό μου
κι όλα έμοιαζαν σωστά
έγινα δεκάξι, κι όλα ήταν εντάξει
είχα μια ζωή μπροστά

Το ποδήλατό μου, ήταν πάντοτε δικό μου
και με πήγαινε πολύ μακρυά
μέσα στη Σαχάρα, σαν την πιο βαθιά λαχτάρα
μ'οδηγούσε πέρα απ'τη χαρά

Και τώρα στον αγώνα, ξανά απ'την αρχή
Φόρτσα στο πεντάλι, να 'ρθουνε κι οι άλλοι
πάμε για ορθοπεταλιές
τα ποδήλατά μας, όπως τα όνειρά μας
ξέρουν από ανηφοριές


Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος
Πρώτη εκτέλεση: Κώστας Μακεδόνας

No comments:

Post a Comment